Aanvullende Leveringsvoorwaarden

Aanvullende Leveringsvoorwaarden Hallo Kraamzorg.
Deze aanvullende leveringsvoorwaarden zijn een aanvulling op de Algemene Voorwaarden Kraamzorg van BO Geboortezorg en zijn van toepassing op alle door Hallo Kraamzorg afgesloten zorgovereenkomsten.

Inschrijving.
Inschrijving vindt plaats door ondertekening van de cliënt van de zorgovereenkomst.
Met de zorgovereenkomst worden tevens deze aanvullende voorwaarden aan de cliënt overhandigd.
Inschrijving geschied middels het formulier Kraamzorg aanvragen via deze link of via de link onder inschrijven aan de rechterzijde van onze website.

Algemene Voorwaarden.
Algemene Voorwaarden 2018 Kraamzorg van Bo Geboortezorg vind via onze website:
www.hallokraamzorg.nl of via direct deze link op de website van de SER (Sociaal-Economische Raad).

De te leveren zorg:
▪Hallo Kraamzorg biedt zorg op maat.
▪Het aantal uren te leveren zorg wordt op basis van het Landelijk Indicatieprotocol Kraamzorg (LIP) bepaald.
De vergoeding hiervoor is afhankelijk van de polisvoorwaarden van de verzekeraar.
De geleverde uren zorg die niet door de verzekeraar worden vergoed, worden rechtstreeks aan de cliënt in rekening gebracht.
▪Bij verzekerden wordt, afhankelijk van de polis, een eigen bijdrage in rekening gebracht per geleverd uur zorg (dus geen partusuren).
▪De hoogte van de eigen bijdrage wordt jaarlijks vastgesteld door Het Zorginstituut Nederland.
Rond de derde zorg-dag zal er een tussen evaluatie plaatsvinden.
▪ Indien de zorg niet naar wens is zal met u gezocht worden naar een passende oplossing.
▪De prioriteit van de kraamverzorgende is de zorg voor moeder en kind.
Huishoudelijke taken zijn hieraan ondergeschikt.
▪Hallo Kraamzorg doet haar uiterste best de zorg zelf en naar behoren te leveren.
Indien noodzakelijk zal een andere collega als achterwacht fungeren.
Op deze wijze bent u bij Hallo Kraamzorg altijd verzekerd van goede zorg.
▪Minimale zorg afname per zorg-dag is 3 uur. (m.u.v. couveuse nazorg)
▪ Kraamzorg uurtarief wordt jaarlijks bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA).

ARBO-richtlijnen (Arbeid Omstandigheden Wet)
▪Hallo Kraamzorg werkt volgens de ARBO-richtlijnen.
▪De werklocatie moet veilig zijn en er moeten werkbare omstandigheden zijn.
Indien dit niet het geval is kan de zorg worden stopgezet.
▪ Tijdens de kraamtijd dient het bed van de kraamvrouw op een minimale hoogte van 70 cm en een maximale hoogte van 80 cm staan.

Vervoer.
▪Als de kraamverzorgende bij haar verzekeringsmaatschappij een inzittendenverzekering heeft afgesloten, mag ze gebruik maken van haar eigen auto ten behoeve van het gezin.|

Annulering:
▪Annulering van zorg dient schriftelijk te gebeuren.
De gemaakte administratieve kosten worden in rekening gebracht behalve als er wordt geannuleerd op medische gronden.

Ongewenst gedrag.
▪Onder ongewenst gedrag wordt discriminatie, excessief alcohol- en drankgebruik, (dreiging met) geweld, dwang, gevaarlijke huisdieren of seksuele intimidatie verstaan.
Bij ongewenst gedrag wordt de zorg direct gestaakt.

Aansprakelijkheid.
▪Hallo Kraamzorg kan aansprakelijk worden gesteld bij schade aan materiële zaken die door schuld of nalatigheid van een medewerkster zijn veroorzaakt.
Dit moet door de cliënt worden aangetoond.
▪ Schade ontstaan door onjuiste of onvolledige instructie van de cliënt wordt niet vergoed.
▪ Er mag door de kraamverzorgende alleen gewerkt worden met deugdelijke en veilige apparatuur, inclusief aansluitingen, en veilige materialen.
Schade door ondeugdelijke of onveilige apparatuur/materiaal wordt niet vergoed.
▪ Een melding van schade dient schriftelijk te geschieden bij Hallo Kraamzorg.
▪Bij schade wordt er voor de cliënt een beperkt eigen risico gehanteerd van €100,-

Verstrekking volmachten.
▪Wij maken geen gebruik van bankpassen, pincodes en/of creditcards van de cliënt.

Klachten.
▪Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over de zorg of over de kraamverzorgende.
Deze kan schriftelijk worden gemeld via info@hallokraamzorg.nl
▪ Komt u er samen niet uit?
Hallo Kraamzorg voldoet aan de Wtza (Wet toetreding zorgaanbieders).
Als lid van de ZZP-erindezorg heeft Hallo Kraamzorg zich verbonden aan de klachtenregeling van ZZP-erindezorg.
▪Deze klachtenregeling kunt u vinden via de link klachtenregeling.

Geheimhouding en privacy.

▪Hallo Kraamzorg dient gegevens over de cliënt en de pasgeborene te bewaren.
▪Hallo Kraamzorg werkt volgens de AVG waarvan informatie is terug te vinden op de website www.hallokraamzorg.nl
▪Het bewaren van deze gegevens geschiedt volgens de procedure die staat beschreven in de AVG wet en de Wet geneeskundig behandelingsovereenkomst (WGBO).
▪Bij beëindiging van de zorgovereenkomst zullen alle gegevens, in de daarvoor wettelijke bepaalde termijn periode, ter beschikking blijven voor Hallo Kraamzorg als wel de cliënt.
Indien gewenst kan de cliënt, schriftelijk een kopie opvragen.
▪Hallo Kraamzorg zal zonder schriftelijk toestemming van cliënt geen inzage van het dossier geven aan derden, tenzij veiligheid van kind en gezin in het geding zijn en Hallo Kraamzorg wettelijk de meldcode voor huiselijk geweld
en kindermishandeling zal moeten naleven.
▪De verloskundige is betrokken bij de uitvoering van de kraamzorg en wordt niet als derden aangemerkt.
▪Hallo Kraamzorg en diegene die in opdracht van Hallo Kraamzorg betrokken zijn bij het gehele proces van de levering van kraamzorg hebben een geheimhoudingsplicht.

Contactgegevens:
Hallo Kraamzorg is gevestigd aan:
Madoerastraat 33
3131ZG Vlaardingen
KvK Rotterdam 92356818
Tel: 010-8483495
info@hallokraamzorg.nl

Kamer van Koophandel.
Hallo Kraamzorg staat ingeschreven bij de KvK Rotterdam onder KvK-nummer: 92356818

Reacties zijn gesloten.